7 februari

De va så sjukt.. När vi satt hemma hos Madel & Jetten ikväll, drack lite vin och snackade. Så helt plötsligt, när jag tar upp melodifestivalen, har inte pratat om melodifetsivalen på evigheter, men jag följer alltid det. SÅ Precis när jag säger -åh undra när det börjar, så sa Lisa -i maj tror jag. Då slår Madel på svt bara så spontant på deras tv och så va klockan 19.55 och 20.00 Stod det att melodifestivalen skulle börja. Deltävlling 1 också, hur stora är oddsen lixom. Så läskigt de va . Så vi satt och kollade på de paralellt med musik.

Från de ena till de andra har jag stött på så mycket otrevligt folk idag bakom kassorna. När vi skulle ladda på vårat busskort här på centralen.  Hon bakom kassan va rätt ung, ganska mörkhyad, bra sminkad osv osv. Så visade jag mitt studentkort för att få min studentrabbat. Så tittade hon på de i 1 sekund och sa detta har gått ut. jag bara vah? Så tittade hon i 1 sekund till & bara oj nej, hon hade alltså bara bestämt sig för att jag inet skulle få någon studentrabatt. men de visade sig att inte ha gått ut i slutänden endå. Så sa hon 340:- Så hade jag betalat mindre förra gången så frågade jag varför de va dyrare. Så tittade hon ner bara lyfte blicken utan att röra huvudet . bara blängde på mig i ca 3 sekunder (de va dem längsta sekunderna nånsin) Sen sa hon Priset höjdes i januari. Ryckte till på huvudet och kollade ner igen. Herre Gud asså va hemsk att hata sitt jobb så mycket.
När jag ser sånt blir jag bara så jävla glad att jag går denna utbildningen och har gett mig själv möjlighet till att få jobba med något jag älskar och något jag kommer att längta till att få göra var dag. Man lever bara en gång, så man ska ta alla chanserna man kan få. Samma sak när jag är hemma i helsingborg om loven och går på maxi, ser dem som tog studenten 1-2 år innan mig stå bakom kassorna fortfarande. På maxi lixom jag höll på att dö efter 1 år. Tack och lov att jag inte blev fast så. Trivs man med sitt jobb är det ju en helt annan sak. Jag tycker bara man ska göra allt man vill göra. Man lever bara en gång och man har bara möjlighet till de i detta livet! Också kan man allt bara man vill .. .
Kände bara att jag skulle dela med mig av allt som hänt idag!
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback