Fredag , bara en dag kvar i milano..



Här har ni en bild på mig i ösregnet i Tisdes, ush! visst ä det ruggigt..


jisses!! Himlen har verkligen öppnats sig idag , helt galet som det har öst ner, och det är inte lite iheller! Vi har sprungit runt med våra vinterjackor och paraply hela dagen , Det bröjade med att vi gick upp med morgontuppen och åkte till Carros skola. Skolan var inet så fin i sig, helt vanliga sten väggar med varken arbeten från eleverna eller nånting. carro var osäker på om vi fick vara med på lektionen , så vi försökte hitta någonstans att sitta i skolan , medans Carro hade lektion, men 5 minter efter att hon börjat ringde hon upp mig och sa att vi kunde komma in i klassen, Där va typ max 5 elever i rummet, alla verkade skubba! Knasigt.. Det var lite trist, men vi fick se alla andras arbete också, se hur dem jobbade , träffa läraren och allt. Det var himla kul att se, det är ju en stor del av Carros vardag nu. Sen gick vi till "tramen" (spårvagnen).  Men den kom aldirg, vi har haft sån otur med dem nu när vi varit här, väntat i 30 minuter hela tiden och i vanliga fall tar det bara 7 minuter för den att komma. Gahh^^ en aning irreterande JA. Sen gick vi till bussen & den kom inte iheller, och samtidigt öste det ner . Slutligen kom bussen och sen fcik vi byta till metron (tunnelbanan). Då kom vi fram till skoaffären med alla olika sorters gummistövlar så jag & Anna köpte varsett par, mina converse var genomblöta mina fötter likaså. Åhh! Vad jag hatar, hatar regn.. Det fördärvar hela dagen, sen blev vi vrålhungriga, och käkade en snabbis på mc´donalds. Sen gick vi vidare i butiker igen. Hittade en massa men mitt kort blev knasigt, det var ju tur de , SPARADE jag dem pengarna! Sen åkte vi hem och sov en timme, fast bara jag & Carro, vi va verkligen helt slut. Nu sitter vi här i köket och löper maraton på tangentborden. Antar att hon också hålle rpå att skriva ett blogginlägg. imorgon ska det bli 17 + grader, skönt, men man ska ju inte hoppas på för mycket. Det snöar ju i Umeå idag så allt är bättre än de. Fast jag saknar ju såklart mina tutturduvor där hemma , Fredde & Savannah!

   
Bild 1: jag på deras terass
Bild 2: dem omtalade tarmarna
Bild 3: torget vid doumo
Bild 4: Carro & Anna utanför deras port

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback