dance like nobody is watching


Balettlektionen i skolan


Idag hade vi jazz på morgonen. Det gick väldigt bra denna gången men jag känner mig fortfarande helt färdig i kroppen. Nu är vi klara med kombinatinen, det ska bli den vi ska visa upp på julavslutningen också. Sen hade vi modernt då sa kroppen verkligen ifrån , mina ben va verkligen nära på att vika sig. Hlea min kropp sa ifrån, de ska bli såå skönt med lov. Vi blev filmade idag på moderna så ska vi kolla på filmen på fredag morgon. Det ska bli spännande, att se sina brister och sina starka sidor, sen var det lunch & på Baletten fortsatte samtalen med dem som inte hade haft det ännu, Jag & några andra fick kolla på film. Den handlade om en balettskola i Ryssland, det görjade med att där var 30 tals barn som var högt 10 år gamla. fick ställa sig på ett led framför juryn då, bara så rätt upp & ner göra en enstaka tondy eller så. Sen sa läraren bara rätt ut ; ni har ingen talang, fula ben, ful hållning , ni kommer aldirg att kunna bli något inom dansen. Dem började ju gråta såklkart sen sa kvinnan bara , berätta för er mamma hon kommer att förstå. Så fruktansvärt att göra så mot små barn, Sen fick man följa en 15 årig flicka som hade blivit antagen till skolan, hon var så sjukt bra! Helt galet ^^ men läraren var ju helt sjuk, lappade till henne klagade sa att hon hade fula fötter och klandrade ner på henne hela tiden, de va hemskt, hon tjejen mådde ju så himla dåligt. Men endå fortsatte hon för att få ett yrke, de handlar lite mer om en karriär för pengarnas skull där än i sverige.äsh jag tyckte filmen var så himla fruktansvärd. Det är verkligen inte dans för mig , att tycka det är jobbigt att gå till skolan att känna sig dålig och att aldirg någon säger att man nån gång är bra. Gud va fruktansvärt, det ska ju vara roligt. Självklart är inte vägen alltid rolig och lätt till att komma dit man vill. Men de ska ju endå inte vara så som på filmen, äsh jag tyckte de va hemskt ush! jag har verkligen ångest efter den filmen. Kommer höra hon tanten som va lärare i filmen skrika i mitt huvud imorgon på baletten. ush ush ush!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heter filmen?

2008-10-22 @ 19:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback