"winners never quit, quitters newer win"

 Idag hade vi mental träning i ca 3 h, vi lärde oss en hel del, det blir lite svårt att resumera, men jag har försökt samla ihop en liten del, vi lärde oss hur vi skulle bygga upp vårt självförtronde och självkänsla, hur man ska lägga upp sina mål och vad man vill och egentligen inte vill göra. Hur man hanterar vissa situationer, och hur man istället borde hantera dem coh tänka att allt är möjligt.. han menade att man inte bara lär sig av sin misstag , om man ex tar ett barn som inte kan gå & provar & provar men bara trillar skulle egentligen kröpit hela livet om dem inte en gång nådde målet att stå, då lär man sig av sin framgång och bygger sin självkänsla på de. Om man klarar av något som man inte trodde man kunde klara av och att  man inte bara bygger självförtroendet av positiv feedback.


  • Motivation - drivkraft, vilja
  • målsättning - mål, ambition,slutpunkt
  • utveckling - förbättring, förädling, framsteg

Att hitta motivation
-vad driver mig?
-vad vill jag uppnå?
-hur viktigt är detta för mig?
-vad händer när jag når mitt mål?

Om man ställer upp i so you think you can dance och blir dissad i programmet, tänke rman direkt och oftast negativa tankar som jag kommer aldirg bli en profionell dansare, eller om man är på en audition att andras självförtroende sänker en egens självkänsla. Om man ser nhot som är bättre fast att dem inte ens börjat dansa, deras utseende, gångstil, kläder eller attityd klandrar man genast ner på sig själv, genom att tänka , hon är mycket bättre än jag åh gud hon kommer att vinna över mig. Istället för at tänka, nej men va kul någon som är i samma nivå som jag och lära sig utan personen istället, det är svårt att förklara, men jag antar att ni på något sätt förstår hur jag menar ..
Varje dag man inte tränat så tränar någon annan för att bli bättre än vad du är. Man ger sig själv en prestationsångest genom att stressa upp sig själv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du ont om pengar men är shopping sugen?

sugen på att skämma bort dig eller andra, desstuom så är det jul snart och det innebär presenter!

Så varför inte bli medlem på denna sidan värva andra och få poäng som du sedan byter ut mot presentkort! T.ex. presentkort på h&m ..



GOOD LUCK! :)



bli medlem på denna länken



http://www.gratismode.se/?c=8907

2008-11-29 @ 00:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback