All i want for christmas is you


Hej mitt vinteland , nu e jag här!



Godkväll? eller godeftermiddag kanske låter lite bättre, kollar man ut skulle jag vilja säga godnatt kl 2 i eftermiddes. Nu börjar verkligen mörkret falla över denna lilla staden, det blir inte ljust förens vid halv 10 på morgonen och mörkt kl halv 3 på eftermiddagen, värre kommer det att bli och vi har såå mycket snö nu att vi hade kunnat dela med oss till hela sverige, Fast det hade jag inte velat om jag hade haft något val, för det är såå underbart med snö. Vi har ju det aldirg hemma i helsingborg och om vi har det , ligger det bara över en natt sen stjäler regnet de!

Läste precis min
bästa kompis blogg. Maria ska flytta till USA för att vara aupair i ett år. Jag vet verkligen hur hon känner nu. Det var verkligen obehagligt att säga hejdå till alla, man får dig en funderare och man uppskattar allt mycket mer än vad man nånsin gjort. Man känner sig så otroligt liten på jorden, och ibland helt helt ensam. Ush de va otäckt att flytta hemmifrån. Men vi har ju tur som gör det av eget val, som Maria, du flyttar ju av egen vilja du ska ju göra något som du själv valt och velat göra. Du kommer verkligen att ha de jätte kul!! man känner på dig när något känns rätt också, det känns i hela kroppen! Och om du inte hade känt dig redo för att åka så hade du aldirg bokat denna resan, eller familjen bokat den åt dig , då hade du fortfarande suttit där hemma och degat. Nu ska du ju ut på äventyr och de kommer bli skit kul. det värsta som kan hända är att man inte trivs & får åka hem igen. vi har iallafall något att återvända till. Och de ska vi va tacksamma över..

Det med att alla längtar efter man har jobb , familj och en man det tar sin tid, alla vägar till sina mål är jobbiga men lärorika och vi är faktiskt bara 20 och jag vill inte dö innan jag är minst 80 så de betyder att jag har 60 år kvar att leva, vilket är en himla massa år att fylla ut någonting på.. Jag tror också att allt har sin mening, vi väljer våra egna väger i livet med en liten baktanke till allt. Jag har själv valt att satsa på dansen nu detta året & ge allt vad jag kan , sen komma in på en yrkeskola, gör man inte de och "misslyckas" Får man en chans till att hitta något annat man vill sysselsätta sig med. Man får ta dag för dag och unna varje som om det vore den sista! Det är viktigt!!
Önska att jag fick komma hem & krama om dig en sista gång Maria. Du kommer ha de sjukt kul, åk inte dit med en annan inställning.
Meh gud va jag har blivit positiv av mig, det är nog den här mentala träningen som gjort susen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback