Bakverk

Nu har jag bakat farmorkaka, som vi kallar det, Stefans mamma brukar baka den tårtan så eftersom att vi inte visste vad den hette döpte vi den till det, fast hon är inte min riktiga farmor det är bara ett nick. Tänkte lägga in receptet för den är såå god och ni bara måste baka den!


Farmorkaka
2 ägg
2½ dl socker
1½ dl mjölk
4 dl mjöl 2 tsk bakpulver
1 tsk kakao
150 g smällt smör

ha det på en plåt med bakplåtspapper i 225 grader i ca 10 minuter,
ni ser när den börjar få färg..

Glasyren
Ska vara i fast form innan ni brer på den på sockerkakan som måste
ha svalnat från ungnen, så sätt in glasyren i frysen ett tag det brukar
faktiskt hjälpa så stelnar den fortare.

2½ dl florsocker
4 msk smält smör
1 msk kakao
5 msk kaffe

+ karamellströssel som ni slänger på sist!


Hoppas det smakar ♥

Kommentarer
Postat av: emma

man kan säga Kärleksmums, snoddas och sen något mer om den också :)

Postat av: Annika

Inte lite sugen man blev på att göra en sån nu :D

2008-07-24 @ 09:35:19
URL: http://styrkvinna.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var lätt värt det , HELT SJUKT ! jag hade kunnat stå där i fyra timmar till , lätt . Tänk om Maria skulle få se Tokio Hotel och Christina Aguilera på samma kväll , så kändes det för mig om inte värre :D Tänk att jag lyssnat på kent i typ sju år ^^ . hihi . förresten ! Jag har fått silikonplåster som jag har över mina ärr på handen nu så kommer de försvinna utav det ! Du vet det stora fula röda ärret ? o sen hade jag ett litet på tummen också. Älskar dig och saknar dig !

2008-07-24 @ 10:24:13
URL: http://dasilva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback