sööndag

godmorgon!
Vilken läng kväll de va igår, vi hade bokat bord på yayas (thailändsk restaurang). Men jag & Lisa e alltid så jäkla sega så vi hinner precis bli klara när vi måste gå. Skulle egentligen varit hos annelises kille ett tag innan. Men så blev de inte. Trodde restaurangen låg i stan så vi ringde 9 och skulle gå. Men då låg de nån helt annan stans så vi sprang och letade efter trick 11. men så missade vi den precis så vi gick längst spåren ( på trottoaren). 4 stationer tills vi va framme. Där mötte Anne Lise upp oss. Så låg restaurangen precis vid trick stoppet. Så¨mycig restaurang , dem hade inrett den med en massa bambu, lusrör ocg palmer, en massa massa som fick en att tänka på thailand. Det va verklign super mysigt, men jag har käkat bättre thaimat förr.Det var trevligt i alla fall. Det var jag, Lisa, A L, hennes pojkvän och hans 4 killkompisar. Efter att vi ätit klart bestämde vi oss för att gå ut. Tog tricken ner till stan och gick in på LUUX. 150 kr kostade de inträdet, jätte jobbigt, har ont i magen för de jävla priset fortfarande, och de va inte ens kul där (man är ju student). Dem andra drack två öl medans jag fick dras med nåt drägg som ville bjuda mig på champanj, önska bara Fredde va där den stunden så han kunde gett han en smocka. Så jobbig va han. Sen gick vi vidare till fridays men de va 24 års gräns. Så då blev halvan trötta , den andre halvan hade vi tappat bort på vägen. Men då gick jag, Lisa och Mackie och mötte upp Fille utan för Deli de Luca. Och gick vidare till ett diskotek GABLER där en Dj skulle spela som Fille kände. Så vi kom in gratis och fick en hel flaska champanj den slurka Fille själv. Jag & Lisa stod och dansa i ett hörn, helt knökat med folk och svettigt va de. Så vid 2 bestämde vi oss för att gå hem. De va ju tur de för Fille hade varit på efterfest till halv 8 imorse.

Vaknade 11 idag. Brukar aldirg sova så länge på helgerna. Har varit helt slut denna veckan, varjde dag, hård träning från 9-4 är slitsamt kan jag säga, de känns i kroppen att den behöver vila ut. Därför är det skötn att mitt jobb på VIASAT nu är minst 3 ggr i veckan på vardagarna! Så mycket diskotek och pubar det finns över allt här, de är helt galet. Den sidan av stan vi va och åt på resturangen igår är en jätte fin del av oslo , typ som östermalm på sthlm. Fanns hur mkt butiker som helst som vi ens inte visste om. Så dit ska jag & Lisa gå nån gång har vi bestämt. Kanske nästa helg. För jag är hemma kl 9. Fyra vardagar i sträck nästa vecka.
Nej nu ska jag göra scones, sen ska vi storstäda kolla E4 av IDOL, laga mat & frysa in en massa matlådor till veckan & ladda batterierna för en ny akoldag & ARBETSDAG imorgon!
Ha en mysig söndag. Själv kommer jag ha Fredde i mina tankar hela dagen som vanligt, Har Freddeabstinens!



Ursäkta min mat i kinderna, haha så hemskt!


Jag & Lisa på yaya´s


grabbarna gruse


LUUX


Pojkvönnen & A.N


Mackie & Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback