1 september

Godkväll..

Nu har vi eget internet. Grannen fick de installerat idag, så vi ska dela. Tänkte köpa mobilt bredband, men de blev trådlöst istället. Det är jag glad för. Har varit i skolan idag igen. Morgonen började med balett, har fått en ny tjej i klassen. Sen hade vi jazz med Sandra som verkligen är super. Och självstudie timme när man för göra vad man vill. Övade på alla diagonaler alla snurra vi gjorde förra veckan med vår andra lärare Siv som vi också har 2 ggr i veckan i jazz med. Sen övade vi på alla glisad asamblé får panik på dem. när ska jag sätta dem 100% Imorgon är dagen!
Vi har en massa massa piruettövningar coh det var något av det jag hade hoppats på att vi skulle öva mycket på faktiskt. Det har redan blivit mycket mycket bättre! Alltid kul med framsteg. Och dagen slutade vi med modernt. Va så sjukt trött den sista klassen, de va en hård dag idag.
Nu har vi på sex and the city s 4 på tvn. Lisa har nyss gjort ugnspannkaka som vi ska käka en snabbis när vi kommer hem imorgon efter skolan. Innan vi ska tillbaka igen för att se musikalen, jag e så exalterad över den. fats den ska vara på nynorska som de heter och de ska vara väldigt likt svenska så de e ju bra. Och jätte många från M2 (musikal åk 2) från vår skola är med i den. Kul , kul att dem fått jobb redan.

Nu är sommaren slut så tråkigt, vi har haft grått väder dem senaste dagarna här i oslo. Hoppas att det blir nån enstaka soldag innan hösten kommer. Oh jag måste berätta. Jag och lisa skulle göra en maträtt igår där vi hade alla ingredienserna utom potatisgratäng. Så vi gick till ICA för att handla de. Dem har visst inte de här men så hade dem en disk med färdiga rätter som man kunde köpa i lösvikt, lasagne & potatisgratäng blandannat. Så vi sa hur mycket potatisgraätäng vi ville ha så la han upp de och vägde, och sa ja 119:- vi höll på att trilla omkull. Det hade kostat max 40:- i sverige. Vi bara ska vi gå eller , eller stanna, eller. Haha! Så sjukt dyrt 120 svenska kronor för lite potatisgratäng. Fast allt är inte så dyrt de e typ bara de och lite annat. De mesta är ungefär samma som i Sverige. Så handla aldrig potatisgratäng i Oslo va ni än gör.
Nu ska jag slänga mig i soffan den sista timmen, sen blir de bingen mpste samla krafter till imorgon. Har balett,modernt,kör och jazz med Siv, hon e såå skjukt grym!

Ha d super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback