när går solen upp



Asså gud så kallt det äääärr. Det e helt sjukt! Jag förstod att det var kallt när fredde ringde och sa de, men inte så här kallt! Igår hade jag på mig tjockestrumpor och vinterskor (fodrade) legins & jeans, 3 tröjor varav 1 var flis. jacka, vantar, halsduk, mössa. Endå kände jag inte mina tår efter att ha varit ute i en kvart. asså de kändes som att mina tår var blå och skulle gå av eller något. Riktigt obehagligt va de. mina lår ska vi inte prata om hej och hå, så ont! Men om överkroppen va jag varm. aj aj mitt ansikte gjorde nog mest ont, Hade ju halsduk på mig inte lindrad runt munnen, utan bara runt halsen , så har mina andetag kommit på halsduken , ni tror inte de va is på halsduken när jag kollade sen. haha så sjukt! Ja det är kallt på riktigt här uppe. Kommer skriva mer som händer med kylan här uppe. Får fortfarande is på näshåren i näsan, riktigt obehagligt är det. haha! Och hemma klagade man över -1 snälla nån. Det är ingenting! Detta är riktig vinter vill jag säga. Kommer nog aldirg mer klaga över -1 mera! Så va de med de. Igår var jag hos läkaren , sen va jag & Fredde på maxi. Han jobbar som bara den dag och natt. Så vi har inte hunnit ses så mycket. men vi hant gå en snabbis till maxi. Det behövdes kan jag säga. Sen kollade jag på bridjet jones 2. så rolig den e , haha! Efter 7 tvingade jag mig uppe. Va så trött hade varit vaken sen halv 5 i morse då, så de är ju inte så konstigt att jag va trött. Kollade på hela lets dance i hela 2 timmar , sen somande jag väl på en sekund, de va bara att vila ögonlocket, så boms så sov jag! Fredde ligger fortfarande och sover, han jobbade natt igår ju. Sen ska han hälpa sin chef att flytta. som köpt allt nytt på MIO. Kul, om man kunde de så ! Tänkte göra frukost på sängen till honom. Savannah är här vid mig springer efter mig var jag n går, som ett plåster. Nu är hon sig själv igen så himla go. Hon har varit sur på migi helsingborg sprungit ifrån mig hela tiden coh så, trodde väl jag skulle överge henne i helsingborg. djur är konstiga. men nu är hon tillbaka till sitt lilla jag. SAKNAR MIN MAMMA & PAPPA!! Få spel. Påtal om spel ska jag nog börja spela joker om månaderna, mina föräldrar har printat in det i huvudte på mig sen vinsterna på maxi i Helsinborg. Haha .. Nu ska jag sminka mig kolla va jag ska ta på mig, sak samma, de syns inte va man har på sig här endå under alla vintergrejer man ska bära. Jag ska nämligen träffa Lisa kl 1 i stan. Som jag saknat henne! Vi ska dricka en kaffe i stan och kolla lite i affärer för skojs skull. om det nu inte är någon som vill skänka mig en slant vill säga. hihi. ush jag vill inte ut egentligen, de e så kallt.

puss & kram
tirre

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt tips för att slippa istappar under näsan är ju att hålla sig till andning genom munnen. Det är kallt i Umeå men tänk ändå vilka temperaturer dom kommer ner i längre norrut.Jag kommer från inlandet där har vi firat nyår i minst -30 varje år, ingen bil vill starta trots motorvärmare och kroppen blir liksom inte varm även om man håller sig inomhus. Nu bor jag i Umeå och kan säga att aldrig under mina år i Umeå har jag upplevt samma kyla som den som finns i byn jag kommer ifrån. Kylan är inget jag någonsin vänjer mig vid och vet inte heller om jag vill vänja mig:/

2009-01-18 @ 22:29:50
Postat av: Madde

Är du också en sån som fryser mycket! Man blir som less på kylan hela tiden!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback