Redan 1 helt år sen

Idag är det Studenten i kära Helsingborg, massor massor med studenter är hos någon i klassen nu såhär tidigt och har chanpanje frukost tills kl 10, 11 eller va det är. Sen åker man till skolan sätter på mössorna osv , springer ut på skolgården, ner för kärnan, åker flak, cabbe eller va de nu är. Man har jävligt roligt i alla fall och det är en av dem bästa dagarna i ens liv. Sen festar man hela natten lång, och jag kommer ju få höra hela kvällen för vi har tagit studenten för vi har tagit studenten fy faaaan va vi e bra . Men trors allt detta roliga hade jag nog endå inte velat göra om det. Sen är det ju jätte många som firar fast att dem har en massa IG, vilket är fel , enligt mig. Ska man fira ska man ju gå ut med bra betyg.
Nu när man tänker, vad hände sen, vill jag bara förtränga saken, man vaknar upp dagen efter och för det första tänker man på gårdagen, hur den var och hur jävla bra den vag, jahupp va händer idag. jobbet ringer och man ska upp tidigt igen eller så e man arbetslös vilket väldigt många är.  sen går man där oh lullar hela sommaren och för första gången i ens liv i Augusti har man inget att återvända till då ska man plötsligt helt själv ha bestämt sig för vad man vill läsa vidare till & om man vill flytta ifrån alla människor man gått tillsammans med i flera år med. Plötsligt flyttar en och en och man är nästan helt ensam kvar. Haha man som tror att man aldrig ska splittras från sina vänner. Så va har hänt i mitt år efter att jag tog studenten, inte särskilt mycket faktiskt jag har jobbat, dansat & tävlat som vanligt, haft vissa vänner kvar i Helsingborg, tagit körkort, varit i sthlm, thailand och turkiet, mest bara drivit runt.
Fast det ångrar jag inte ett dugg för nu har jag laddat inför ett helt år med fulla krafter, och den här hösten SKA bli anorlunda.

Men ni kommer ha en helt underbar dag, ska in till stan vid halv 3 och se mig själv för ett år sen, springa på min kusin och krama ihjäl henne, önska alla lycka till och sen blir det cardinal eller tempel i stan! Imorgon åker jag coh maria tidigt , tidigt på morgonen, så det blir minsann inget festande.

Sjung i Studentens lyckliga dar, låt dem er fröjdas i ungdommens dar!



image1341

Kommentarer
Postat av: linnea

vilket märke på cocos oljan ?

2008-06-05 @ 08:37:43
Postat av: madde

Sp3a -07 bästa ever! och grattis till att du kom in! =) skoj

2008-06-05 @ 10:03:20
Postat av: Anonym

din jävla tönt. hur jävla svårt är det inte o få bra betyg när man går PÅ nic?? OO SÅ IQ BEFRIAD. folk går nv , ib o sp o kämpar som fan för att få ett jävla vg, men ni på nic har så jävla softa läraren o ni har knappt läxor.ÄVEN OM MAN HAR ett par ig`n så är det inget fel på att fira? palla fördommar. vissa kanske har varit deprimerade ett helt jävla läsår o bara fått g, o nästa år kanske man jobbar upp sig till vgn o nårra mvgn samt g? palla dig. "ska man fira, ska man ha bra betyg" well dem som har fått ig, ska dem gå hem o sova sen? o tänka "vi har fått ig, så vi får inte fira, för att en tjej som heter "tirre" tycker det?" omg palla. PALLA

2008-06-05 @ 16:57:28
Postat av: camilla

det va fakt lite dumt sagt....När man går i gymnasiet är man ganska omogen, tänker inte så mycket på sin framtid eller livet efter trean. Jag vet själv hur det va för mig, sket i skolan totalt och hade en massa ig när jag slutade trean....Tog tag i mig själv efteråt gick komvux ett år och nu pluggar jag beetende vetenskap....



Och jag kan säga dej att många utav mina vänner som gick ut med massa Vg och MVG jobbar på Ica eller posten idag!!!



STUDENTEN ÄR EN UNDERBAR KÄNSLA...njut av den och va lycklig....Oavsett betyg!

2008-06-10 @ 15:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback