every day is another story


Frukost på Espresso House


Ja idag ställte vi klockan med tiden, hade bestämt mig för att gå upp och dusha först av alla kl.7 och sen väcka nästa som var på tur, men hela jag vägrade att gå upp så tidigt, jag & Anna låg och pratade i evigheter kvällen innan. men halv 8 ringde klockan i min suddiga syn i ögonen såg det ut att vara helt klart ute, det fick mig att vakna till så jag sprang fram till fönstret termometern visade 30 grader & klockan va bara halv 8 på morgonen. Shit denna dagen skulle ju bli stek het. Jag & Anna hade bestämt oss för att gå på clubdagen idag på H&M som skulle vara mellan 9-10 av alla H&M här i stockholm valde vi att springa in på hamngatan. itt emot gallerian. Men jag hittade inget på REAN, köpte 2 par short tills när träningarna börjar till hösten & två pack vita trekår. Sen blev det inte mycket mer, för den delen har jag inte råd iheller. Sen promenerade vi till Stureplan för att äta frukost på Espresso House. En efterlängtar frukost. När jag tog min första tugga fick jag värsta flashbacken, tillbaka til förra sommaren när jag och Anna bodde på en båt vid gamla stan och skulle byta till en annan båt för att den andra skulle gå i hamn, röda båten skulle bli vårt nya boende. det var i början av sommaren och regnet verkligen vräkte ner, jag och anna sprang dyngsura från ena sidan av hamnen till andra sidan med våra resväskor och det skulle ju vara sommar så jag hade bara med några sandaler och inga paraplyn, väl framme vid den röda båten kl.9  på morgonen fick vi reda på att vi inte kunde få våra rum förens kl 12 då dem andra skulle tjecka ut. Så vi hade inget annat val än att plaska vidare i det ruskiga vädret. Och vi var såå hungriga samtidigt som vi sprang helt ensamma på stan och hackade tänder, då fick vi syn på Espresso House mitt på Gamla stan. Det var räddaren i nöden. Så där fick vi vår frukost & värme ända tills det var intjeckning på den nya båten då det hade lyckats li uppehåll. Det var den godaset frukosten i hela mitt liv.
Så idag käkade vi  på espresso house det var väldigt kyligt i luften , vi frös för det mesta. Sen gick vi vidare till balettshoppen där jag hittade ett par nya "skor" till tramdynan som man trär över tårna till moderna & jazzen som börjar till hösten. Men det fanns inte inne i min strl så fick beställa dem. Sen åkte vi hem och käkade lasangette och såg film. nu är det kväll igen & imorgon är det mindre än en vecka kvar tills jag åker hem. Samtidigt som att det känns lite trist så känns det skönt, har längtat efter Fredde, Maria, Mamma, Cher, Pappa så hima mycket jag var ju precis iväg i Turkiet. Idag blir det en lugn kväll och förhoppningsvis så kommer Fredde springa runder i mina tankar hela kvällen, jag hoppas drömma om honom det är väl det närmaste jag kan komma just nu .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback