what a sunny day

Då var man hemma igen efer en hel dag på stranden , var där redan vid hlav 11 tiden . Vaknade rätt så tidigt idag både jag & fredde. Jag sove rinte särskilt bra i vårt sovrum för det första har vi morgon solen där, vilket betyder att det är stekhett i rummet & helt ljust, jätte jobbigt. Och jag känner att vi inte riktigt har råd med att köpa någon rullgardin där just nu,vi har ju draperier men denna sol dygnet runt här uppe erkar inte sånt hjälpa. Det är väl lager på lager av rullgardiner som gäller.  Idag har jag varit lite flitigare med att fotografera på stranden, och jag har badat ca 4 gånger i vattnet trots allt att man inte alls kan se bottnen. Det är så skönt i vattnet . Sjön värms ju upp 10 ggr fortare än havet så här finns det iallafall hopp om att bada. Pratade med mamma innan, hörde att det var knösfullt med folk på Helsingborg festivalen, jobbigt när det blir alldeles för packat coh så springer där väl runt en massa småglin som luktar kiss. Jag vet inte men efter ca 10 år på en och samma festival har man faktiskt tröttnat , men att hänga med min vänner skulle inte varit en dum idé just nu.

Ihh ^^ jag blir så glad, det är helts trålande väder ca 27 grader om inte mer. Utomlandsvärme. jag vill bara sola och bada hela tiden, guud vad jag älskar värmen, havet, starden och glassar .. jag älskar allt som har med sommaren att göra. Nu sitter jag här i vardagsrummet rätt kokt i mitt ansikte och kollar ut genom fönster där solen skiner upp gågatorna som finns utanför, allt det gröna som lever på sommaren , alla blommor, doften! Det är så underbrat , om ett år om jag får drömma vill jag vara i Australien eller Mexico, dansa i någon trachig lokal, men där vi som grupp har värsta gunget och vänskapen att vi dansar för det vi älskar och för att glädja alla andra , inte för pengar eller berömmelse. Där svetten i lokalen klistras fast på speglarna och att vi alla kämpar och drömmar om precis samma sak och att vi finns i värmen där allt är vid liv.


Här har ni Umeålagun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback