it´s alright ma , im only bleeding

Idag har vi hittat på en massa, det började med i morse att jag hittade en sida över hela umeås sevärdigheter, aktiviteter för ungdommar, saker att besöka när det är soligt, vad man ska göra när det regnar och nattlivet! Jag hittade en hel del som jag skrev upp på listan att vi skulle hitta på innan jag börjar skolan. Nu är det snart 3 veckor kvar bara. Det närmar sig, riktigt nervöst faktikst om jag ska vara ärlig! Men det kommer bli jätte kul, ibland är jag bara rädd för att jag inte ska räcka till, eller vara bra nog! Men annars i vilket fall så skulle jag nog inte blivit antagen då!





Efter att jag besökt hemsidan tog jag & Fredde bilen in till stan, parkerade på Nygatan sen Så promenerade vi in till stan och gick runder lite.. Sen gick vi till älven nere vid stan för att hitta ön som det skulle finnas en konstjordsandstrand på. Det var bara ett måste att besöka.. Så vi gick och gick, enligt mamma skulle öarna finnas till höger om älven och över en bro. Men vi tvekade många gånger, det känndes verkligen som att vi gått fel hela tiden, man kunde inte tro att det bara skulle ploppa upp en ö mitt i skogen sådär, men efter att vi gått över bron kom vi in i ett jätte mysigt område, det måste verkligen vara som dyrast att bo där i Umeå, fast jag vågade inte fota dem dyra villorna, kanske nån rik snubbe skulle komma ut och skäll .. hihi^^ När mamma och Stefan gaidat oss kom vi äntligen fram efter att ha vandrat i skogen i ca 20 min och blivit jagade av bålgetingar. Så såg vi den, stranden, fast det var inte så mycket att se. haha där låg inget folk och den såg rätt sådyster ut coh bara omringad av skog..

   

Det gick tusen gånger fortare för oss att gå tillbaka hela vägen, innan vi var framme vid den konstgjorda stranden slog det mig ara , vad skulle hända om vi blev sjukt hungriga mitt inne bland all natur, det va ju en bra bit tillbaka in i centrum. Ni tror inte Fredde börjar kvida efter mat när vi inte ens är halvägs , skrämmer mig med att det börjar svartna för ögonen och sånt, haha^^ han é rolig han och för det andra höll vi på att kissa på oss..



När vi kom in i självaa centrum igen , sprang vi in på mc donalds både för att låna toan och äta såklat! Ni tror inte att toaletten var trasig då. Men mat fick vi alla fall, varför är man så sugen på mc donalds mat när man är super hungrig fast att man vet att man kommer att må super illa efteråt. I några affärer gick vi inte , har inga pengar att spendera på kläder just nu känns det som! Idag skulle vi kolla på bio, eftersom att det inte blev av igår. När vi kom in på SFvar min första tanke det måste finnas stora fina salar här inne . och så beställde vi 2 biljetter till NARNIA kl.18.30. Så vi hann precis köra hem om, byta om och köra inom Maxi för att handla dricka & godis. Sen köra ner till stan igen, vi fick tillochmed springa till bion för att hinna till filmen, jag försökte övertyga fredde om att vi bara skulle missa reklamen, men han vägrade lite på mig och tjatade om att det skulle vara pinsamt att komma försent, men det vore ju bara vi själva som hade förlorat på de! Men vi hann gått och väl. Sen när vi va framme på Bion kom jag på att vi gått en omväg, då skulle Fredde lista til det med va va de jag sa, precis som om han visste en närmare väg. VARFÖR TOG VI INTE DEN DÅ? haha ^^ Bion var jätte bra, jag älskar det där stora lejonet! Det kommer ju definitivt komma en 3:a , de är jag säker på. Älskar sånna äventyrsfilmer. Tack till alla er som tipsade, fast egentligen skulle jag hellre vilja titta på mamamia, men det hade Fredde aldirg gått med på , haha ^^.



   

Visst  är det underbart med sommar? Nu blir det revanch i monopol! ♥


Kommentarer
Postat av: elin

sjuuukt bra! :D:D SE DEEN! :D

Postat av: Annika

ni är så extremt söta ni två :D

2008-08-04 @ 16:19:21
URL: http://styrkvinna.blogg.se/
Postat av: Anonym

var kommer väskan ifrån? :)

2008-08-04 @ 20:47:50
Postat av: Anonym

var har du köpt väskan? :)

2008-08-04 @ 23:27:33
Postat av: P.novac

Jätte fin fransväska, vart har du hittat den ? (:

2008-08-05 @ 16:01:29
URL: http://noovac.blogg.se/
Postat av: P.novac

vart det längesen eller? (:

2008-08-05 @ 17:33:47
URL: http://noovac.blogg.se/
Postat av: anna

oj va snygg väska!

var har du möjligtvis köpt den?

2008-08-06 @ 02:06:43
Postat av: Becca

SNygging :)

2008-08-07 @ 11:05:28
URL: http://metrobloggen.se/rebfre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback