stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu

jaha då va man hemma igen. En snabb vänd om i stockholm. Kom upp på tisdag morgon kl. 03.00 på natten på söder där stefan släppte av mig från llastbilen, fick ca 2 ½ timmes sömn och skulle ha audition kl 8.50 . Men kom till balettakademin i god tid med glatt humör för det med endast en macka intryck i magen. Åt i och för sig ett äpple på vägen. Träffade Linnea precis i ingången skönt att det var nån man kände iallafall. det kryllade av folk 2 killar var där också, resten var tjejer. Va inte ett dugg nervös. Ingen aning om varför kanske för att vi vatt i samma sal nu och tränat i 2 veckor innan på intensiven. Kändes helt mysko. Alla värmde upp i sina balettdräkter , strechade och hade sig. Så när alla domare och lärare hade kommit in i salen. startades baletten. Det flöt på och jag stog såklart längst ut på balletstången och hade ingen som helst att titta på. sen var det dags för fridans, lite rullningar på golvet och tjollahejsan hopp så kom det bästa. Jazzen med Theres. Det gick faktiskt sämst , det jag trodde skulle gå bäst. Det kryllade verkligen av jätte bra dansare och ingen var kass. Det var jätte många som hade gått andra 1 åriga kurser först innan insökningen till tre åriga och jga och linnea var bland dem yngsta. 11.40 var allt klart och vi gick hem med ett glatt humör.

Hade ingen aning om hur det skulle gå. . . Så jag gick hem till båten (vandrarhemmet) till Anna som satt och solade. Om ni inte fattar va hon gjorde där så kom hon med flyget redan på söndagen eftersom att man va uppdelad i grupper på ballettakademin och hon var grupp 2 som var redan på måndagen. Sen gick vi och handlade och tog båten över till gröna lund från slussen. Trevlig resa och billig. När vi väl kom fram gick vi mot skyltarna skyltade med S K A N S E N. En liten promenad var det endå dit och upp för backar. Redan kl. 15.00 var där en massa folk. När vi kom fram till själva sändningsplatsen (allsång på skansen) var alla bänkar pangsade med filtar och väskor. riktigt störigt ..
där var en hel del fok också som beslagtagit bänkarna, jag & Anna♥ letade och gick runt och frågade efter 2 lediga platser i kanske 20 minuter. Men ingen ville flytta på sitt feta arsle! Slutligen fann vi en helt tom bänk som vi borrade ner våra rumpor på. 20.00 skulle sändingen börja och klockan var ju bara tre och nästan redan fullt. Så vi tog upp vårt fika, satte och solade lite. sen somande jag i genrepet och missade allt. Hade ju bara sova 2 timmar förra natten och vatt på audition hela förmiddagen. vaknade typ 5 och det var fullt hålligång sne körde dem lite mer rep med artisterna och jag och ann väntade nyfiken på at ringa in till balettakademin för att se om vi gått vidare. när klockan slog 19.01 rigde vi in direkt. men varken nr 15 (annas) eller nr 78 (mitt) hade gått vidare. Var som förväntat men vi va glaá för det hade gjort vårt bästa och haft kul det är huvudsaken och vi har många år kvar att söka in. 8 började det på skansen och sändningen på kanal 1 var igång (igår, om ni missade det) jag och Anna vinkade faktikst till kamerorna. The Ark var där, Pernilla valgren, hennes son, trasan och banan'é och några till jag inte visste. Var riktigt roligt ska ni till sthlm i sommar ÅK DIT. det är värt vartenda öre. VI hade så kul och sjöng allsång så stämbandet rök. Sol vind och vatten, höga berg och djupa hav , de är mina drömmar vävda av. så fortsatte det ända till 21.30 efter sändning. Så när vi var påväg från skansen skulle anna ta nån avanserad väg för invalider med snöre, inhegnat coh grejer, jag gick en vanlig väg och efter ett tag märkte jag att hon inte var bakom mig så jag kolla bak och så stiod hon långt bak och rätta till ett snörre från räcken sen kom hon. - ja trillade, haha herre gud som ett litet barn på alla fyra så hon blödde på handflatorna och knäna. Jääääte syn om henne. Så hon fick ett plåster av mig, haha men det var ganska kul faktiskt! KLANTSKALLE : )
Seeeen somnade jag gott efter typ 1 sekund att jag lagt mig i sängen och vaknade 11.30. 30 minuter innan utcheckning och där stod Anna klar. packade resväskan och mig själv med kläder, det ösregnade i stockholm så  ut från båten genom gamla stan gcik jag och anna under ett gemensamt pytte pytte litet paraply och in på espresso house och käkade frukost. Den godaste frukosten jag nånsin ätit. sen shoppade jag det sista i stan , det var ju REA! shoppade 2 tröjor , 1 skjorta , 1 kiol. Handlade en nalle till älsklingen där det stod I need you. naaaw så gyyylet va ! och en sak till mammsen. sen åkte vi arlanda express till plygplatsen där annas pappsing väntade. Flygresan gick bra, klardae mig och nu e jag hel och laddad för partajj i HBG . Är med älsklinge nu och ska antagligen träffa Aleks imorgon nån mer kanske i hope. Maria typ. Får se imorgon , nu är det Fredde som gäller iallafall ♥

stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu, åldrad i ungdom grönska, öarnas stad det är du! Av städer jag känner i världen, är du den stad som fått allt. Genom mälarens kärlek till havet, en balndning av sött och salt.

    

Kommentarer
Postat av: Lina Saade

Den scenen stod min bror på för ett par veckor sedan ;p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback